Jaki sposób odżywiania pomoże Ci zapobiec pojawieniu się cellulitu.

margin:0 12px 12px 0Sposobów w walce z „pomarańczową skórką” – jak wspomniałam wcześniej – może być wiele. Jednak tak naprawdę punktem wyjścia w zapobieganiu jej powstawania zawsze musi być odpowiednio zbilansowana dieta. To właśnie od niej powinniśmy zacząć, jeśli chcemy w ogóle stoczyć bój o piękny i zdrowy wygląd naszej skóry i naszego ciała.

Dzięki znajomości produktów bogatych w składniki ułatwiające zwalczanie tych brzydkich i nieprzyjemnych dla oka grudek, uda nam się skomponować nie tylko wartościowe ale i smaczne posiłki. Kwintesencją diety antycellulitowej jest przede wszystkim tak „nakręcić” metabolizm, aby tkanka tłuszczowa mogła być sprawnie spalana, krążenie krwi usprawnione, a nadmiar wody i toksyn wydalony z naszego organizmu.

Do substancji wspomagających zmagania z cellulitem należą:
Fitosterole (ograniczają wchłanianie cholesterolu) – m.in. słonecznik, sezam.
Lecytyna (odnawia uszkodzone komórki) – m.in. kapusta, brokuły, brukselka.
Błonnik (poprawia perystaltykę jelit, ułatwia wydalanie zbędnych produktów przemiany materii, spowalnia wchłanianie tłuszczów) – m.in. chleb żytni i inne produkty zbożowe, warzywa.
Krzem (wzmacnia strukturę kolagenową) – m.in. pietruszka, buraki, banany, produkty zbożowe.
Witamina C (napędza metabolizm, odtruwa organizm, pobudza syntezę kolagenu, silny przeciwutleniacz) – m.in. cytrusy, kalafior, brukselka, maliny, pomidory.
Kwasy Omega 3, 6, 9 (pomagają walczyć z odkładaniem tłuszczu, przyśpieszają metabolizm) – m.in. tłuste ryby (np. makrela), orzechy włoskie, orzechy nerkowca.
Antyoksydanty (walczą z wolnymi rodnikami) – m.in. produkty zbożowe, herbata, zioła, produkty roślinne.
Potas (wydala nadmiar wody z organizmu, usuwa obrzęki) – m.in. pomidory, cytrusy, banany, ziemniaki.

Bardzo ważny jest sposób przygotowywania naszego posiłku. Pamiętajmy, że świeże warzywa gotowane na parze zachowują o wiele więcej witamin i mikroelementów niż mrożone, czy gotowane w wodzie. Zasada powinna być jedna – im mniej przetworzony produkt, tym więcej z niego dla nas.
W diecie antycellulitowej ważne jest także spożywanie przynamniej 1,5-2l niegazowanej wody, a także rozsądne ograniczenie soli, która powoduje zatrzymywanie tej wody w naszym organizmie. Niewskazane są również produkty o zbyt dużej zawartości białka, gdyż mogą one zakwasić organizm, a także produkty smażone na głębokim oleju i wszelkie fast foody.

Zdaję sobie jednak sprawę, że w dzisiejszym szybkim i zwariowanym świecie ciężko jest przestrzegać regularnych i dobrze zbilansowanych posiłków. Czasem brakuje nam sił na wieczorny, szybki prysznic, a co mówić o wyszykowaniu sobie kilku zestawów jedzenia do pracy czy szkoły. Dlatego Colway chcąc wyjść temu naprzeciw, stworzył specjalnie dla nas – chcących dbać nie tylko o swoich bliskich ale i o siebie – Kolagen Naturalny Silver i Serum Wyszczuplające anti-cellulit, do stosowania zewnętrznego oraz niezwykle skuteczny syplement diety Colvita w połączeniku z Witaminą C-olway. Dzięki tym kosmetykom i suplementom, nawet jeśli zdarzy się nam zapomnieć na chwilę o zasadach zdrowego odżywiania, poprzez stymulowanie, pobudzanie naszej skóry, będziemy mogły zachować jej zdrowy i piękny wygląd. Czego Ci oczywiście życzę.